2014.06.20

Atidėjo ar atšaukė skrydį. Kokios keleivio teisės?

Oro transportu keliaujančių asmenų planus gali pakoreguoti oro kompanijų organizuotų skrydžių vėlavimas ar atšaukimas.

Keleiviai turėtų žinoti, kad skrydį atšaukus ar jam vėluojant ilgiau nei dvi valandas, oro kompanija, organizuojanti skrydį, privalo rūpintis keliaujančiu asmeniu ir keleiviui išmokėti kompensaciją.

Jeigu skrydis vėliuoja daugiau nei dvi valandas, keleivis turi teisę gauti maitinimą ir gaiviuosius gėrimus atsižvelgiant į laukimo laiką, taip pat nemokamą komunikaciją telefonu, elektroniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis.

Jeigu pagrįstai tikimasi, kad išvykimo laikas bus ne anksčiau nei kitą dieną po planuoto išvykimo, keleivis turi teisę gauti viešbutį ir transporto paslaugas iš oro uosto iki viešbučio ir gryžimą atgal.

Tuo atveju, jeigu skrydis atidedamas ne mažiau nei penkioms valandoms, keleivis turi teisę atgauti pinigus už įsigytą bilietą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jeigu pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės.

Skrydį atšaukus keleivis turi teisę pasirinkti:

– atgauti pinigus už įsigytą bilietą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jeigu pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės, arba

– kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis, arba

– nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

Papildomai keleivis turi teisę gauti maitinimą ir gaiviuosius gėrimus atsižvelgiant į laukimo laiką, nemokamą komunikaciją telefonu, elektroniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis.

Be to, jeigu keleiviui apie skrydžio atšaukimą nebuvo pranešta mažiausiai prieš dvi savaites iki numatyto išvykimo arba jeigu keleiviui nebuvo pranešta apie atšaukimą ne daugiau kaip prieš dvi savaites ir ne mažiau kaip prieš septynias dienas iki numatyto išvykimo ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip dviem valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip keturiomis valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką arba nebuvo pranešta apie atšaukimą mažiau kaip prieš septynias dienas iki numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip viena valanda anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip dviem valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką, keleivis turi teisę gauti kompensaciją.

Kompensacijų dydžiai priklauso nuo skrydžio atstumo kilometrais:

– 250 eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;

– 400 eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;

– 600 eurų visų skrydžių, visais kitais atvejais, nepatenkančiais į aukščiau nurodytuosius.

Kai keleiviui siūloma vykti į galutinę paskirties vietą kitu maršrutu ir kito skrydžio atvykimo laikas yra vėlesnis už keleivio įsigytame biliete nurodytą tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką mažiau kaip dviem valandomis – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju; trimis valandomis – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju; ar keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju, skrydį vykdantis oro vežėjas gali 50% sumažinti aukščiau nurodytą kompensaciją.

Jeigu oro bendrovė ilgiau nei dvi valandas vėluoja pradėti skrydį ir keleiviui neteikia pagalbos, advokatų profesinė bendrija TAILORS rekomenduoja nedelsiant kreiptis į oro bendrovės, organizavusios skrydį, atstovus, esančius oro uoste dėl rūpinimosi keleiviu pradėjimo, o bendrovei atsisakius organizuoti keleivio aprūpinimą visa reikiama informacija, maitinimu, alternatyvaus skrydžio pasiūlymu ar apgyvendinimu, oro bendrovei pateikti rašytinę pretenziją.